بهترین هورمون بدنسازی بدون عوارض
نوشته شده توسط : اولون فیت

بهترین هورمون بدنسازی بدون عوارض چیست؟ چرا این روزها بدنسازان بیشتر به دنبال هورمون ها هستند؟

یک سیستم هورمونی سالم به ما این امکان را می‌دهد تا در تناسب اندام بمانیم و فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهیم. و این سیستم برای افرادی که سعی در به دست آوردن عضله دارند ضروری است.

اختصاص زمان و تلاش به اندام خود و ندیدن نتایج مطلوب می تواند خسته کننده باشد. ممکن است سعی کرده باشید رژیم غذایی یا برنامه تمرینی خود را تغییر دهید. اما آیا فکر کرده اید که هورمون های شما می توانند موثر باشند؟

هورمون ها در تنظیم متابولیسم شما (فرایند داخلی که بر انرژی ما حاکم است و دریافت غذای ما را پردازش می کند) حیاتی هستند.

در حین و بعد از تمرین، بدن پر از هورمون های مختلف می شود. اینها یا آنابولیک (هورمون هایی که انرژی مصرف می کنند) یا کاتابولیک (هورمون هایی که انرژی آزاد می کنند) هستند. فقط عضلات تحریک شده در طول این تمرین تحت تأثیر این هورمون ها هستند

برای رشد ماهیچه ها، شما به هورمون های آنابولیک بیشتری نسبت به هورمون های کاتابولیک نیاز دارید. که از جمله هورمون های آنابولیک می توان به تستوسترون اشاره کرد که در ادامه بصورت کامل به آن خواهیم پرداخت.

آیا تستوسترون بر رشد عضلات تاثیر می گذارد؟

تستوسترون که جز بهترین هورمون بدنسازی بدون عوارض است در درجه اول توسط بیضه ها (و تخمدان ها در زنان) تولید می شود. تستوسترون توده عضلانی، قدرت، توزیع چربی، میل جنسی و توده استخوانی را تنظیم می کند و آن را به یکی از مهم ترین هورمون ها برای بدنسازی تبدیل می کند.

بدنسازان گاهی اوقات از مکمل های تستوسترون برای تقویت بدن و توانایی عضله سازی خود استفاده می کنند. تکنیک های طبیعی که می توانید در باشگاه برای کمک به افزایش سطح تستوسترون خود استفاده کنید عبارتند از:

  • انجام چندین ست از هر تمرین
  • از جمله تمرینات ترکیبی (تمریناتی که از بیش از یک گروه عضلانی استفاده می کنند، مانند اسکات)
  • ورزش کردن پاها زیرا بزرگترین ماهیچه های شما را تحریک می کند و در نتیجه تستوسترون بیشتری تولید می کند.

پیشنهاد مطالعه: معرفی بهترین چربی سوز برای لاغری

هورمون رشد (GH) چگونه بر رشد عضلات تأثیر می‌گذارد؟

بهترین هورمون برای بدنسازی بدون عوارض دیگری که به شما معرفی می کنیم هورمون رشد  (GH) است که به موارد زیر کمک می کند:

  • بافت ماهیچه ای اسکلتی بسازید
  • قدرت بدن را توسعه دهید
  • چربی بدن را از بین ببرید

تولید GH با افزایش سن کاهش می‌یابد و هرچه GH کمتر تولید کنید، چربی بیشتری در بدن انباشته می‌شوید. به همین دلیل است که کاهش وزن با افزایش سن ممکن است سخت‌تر شود.

بدن شما GH را در طول چرخه های REM خواب آزاد می کند و از این زمان برای ترمیم سلول های عضلانی آسیب دیده استفاده می کند. بنابراین، بهبود کیفیت خواب ممکن است به نوبه خود به تلاش های تمرینی شما کمک کند.

ورزش (به ویژه، حرکات ترکیبی که از مفاصل متعدد استفاده می کنند، به عنوان مثال، اسکات یا پرس نیمکت) نیز GH را آزاد می کند. هرچه فیبرهای عضلانی بیشتری استفاده کنید، بدن شما GH بیشتری ایجاد می کند.

انسولین چگونه می‌تواند بر رشد عضلات تأثیر بگذارند؟

شبه انسولین (IGF)  که آن هم جز بهترین هورمون بدنسازی بدون عوارض می باشد، در پاسخ تحریک هورمون های رشد در کبد تولید می شوند. اگر سطح GH افزایش یابد، IGF ها نیز افزایش می یابند.

همانطور که از نام آن پیداست، IGF ها رشد عضلات را تحریک می کنند. آنها توده بدون چربی بدن را افزایش می دهند، به شما در سوزاندن چربی، افزایش استقامت بدنی و تسریع زمان بهبودی کمک می کنند.

سطح IGF شما در دوران بلوغ به اوج خود می رسد و به تدریج با افزایش سن کاهش می یابد. ورزش بهترین روش طبیعی برای افزایش سطح IGF است. ما یا تمرین تناوبی با شدت بالا (HIIT) یا تمرین مقاومتی را توصیه می کنیم. بهبود کیفیت خواب و پرهیز از الکل نیز می تواند برای سطح IGF شما مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین هورمون برای بدنسازی (معرفی 3 هورمون با توضیحات کامل)

 

بهترین داروی هورمون برای بدنسازی چیست؟

اگر به دنبال بهترین هورمون بدنسازی برای حجم هستید میتوانید از استروئیدها برای رسیدن به این هدف استفاده نمایید. استروئیدها همان تستوسترون مصنوعی هستند که توسط بدنسازان برای افزایش حجم عضلات و چربی سوزی استفاده می شوند. اگر به دنبال داروهای حجم دهنده هستید به شما موارد زیر را پیشنهاد می کنیم.

  • وینسترول
  • پریموبولان
  • ترنبولون

سخن آخر

همانطور که گفته شد، بسیاری از بدنسازان برای رسیدن به نتیجه مطلوب خود مخصوصا در کوتاهترین زمان به دنبال دانستن و اطلاعات کامل از بهترین هورمون بدنسازی هستند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

اولون فارما به عنوان تولید کننده استروئیدهای بدنسازی که در واقع همان تستوسترون مصنوعی و به عنوان بهترین هورمون پرورش اندام می باشد، در تلاش است محصولاتی باکیفیت بسیار بالا را برای بدنسازان عرضه کند. جهت خرید و سفارش محصولات میتوانید با نمایندگان اولون فارما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول  

چرا بدنسازان از استروئیدها برای پرورش اندام خود استفاده می کنند؟

استروئیدهای آنابولیک (همچنین به عنوان استروئیدهای آندروژنیک شناخته می شوند) مشتقات مصنوعی تستوسترون هستند. برخی از موارد آن در بالاتر اشاره شد و میتوانید از طریق نمایندگی اولون فارما اقدام به خرید نمایید.

هورمون رشد برای بدنسازی چه می کند؟

بدنسازان و ورزشکاران اغلب برای افزایش توده عضلانی بدون چربی، کاهش چربی بدن و به طور بالقوه بهبود ریکاوری به HGH روی می آورند.

آیا هورمون ها به عضله سازی کمک می کنند؟

غده هیپوفیز ساختاری در مغز ما است که انواع مختلفی از هورمون های تخصصی، از جمله هورمون رشد (همچنین به عنوان هورمون رشد انسانی یا HGH نامیده می شود) تولید می کند. نقش هورمون رشد شامل تأثیرگذاری بر قد و کمک به ساخت استخوان ها و ماهیچه ها است.





:: بازدید از این مطلب : 7
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: